ورود / ثبت نام

فوق لیسانس پژوهش محور

دوره های فوق لیسانس پژوهش محور همانند دوره های فوق لیسانس آموزش محور میباشد با این تفاوت که در این دوره ها دانشجویان باید در انتهای دوره دفاعیه پژوهشی خود را در ارتباط با یک موضوع علمی مرتبط با رشته تحصیلی ارائه دهند.

چرا تحصیل فوق لیسانس در کشور انگلستان متقاضیان فراوانی از سراسر دنیا دارد؟

دوره های فوق لیسانس در انگلستان بر خلاف بقیه کشورهای دنیا یک ساله میباشد!

از طرفی یک سال کوتاهتر بودن دوره های فوق لیسانس از پارامترهای مهم انتخاب این کشور برای دانشجویان بین المللی به عنوان یک مقاصد پرطرفدار مهاجرت تحصیلی میباشد . به لحاظ آنکه دانشجویان یک سال هزینه کمتر تحصیل خواهند داشت و یکسال سریعتر وارد بازار کار حرفه ای خواهند شد.

از طرف دیگر پیش از این دولت انگلستان به دانشجویان یکساله مقطع فوق لیسانس اجازه دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را میداد که همین امر متقاضیان بیشتری را ترغیب به انتخاب این کشور به عنوان بهترین مقصد تحصیلی فوق لیسانس میکرد. البته این قانون از ژانویه 2024 با تغییرات جدیدی اعمال خواهد شد.

جهت اطلاع بیشتر از تغییرات این قانون در ادامه با ما همراه باشید.

انواع  دوره های فوق لیسانس ارائه شده در مراکز تحصیلی بریتانیا

1- آموزش محور Teaching Base

این دوره ها همانند مقطع لیسانس دانشجویان زمان خود را صرف گذراندن واحدهای درسی ، سمینار و همچنین انجام کارهای مطالعاتی میکنند و توانایی علمی دانشجویان از طریق شرکت در آزمون های پایان ترم سنجیده میشود.

2- پژوهش محور Research Base

در این دوره ها بر عکس دوره های آموزش محور بیشترین زمان دانشجویان صرف امور تحقیقی و پژوهشی میشود و دانشجویان با کار کردن بر روی یک موضوع خاص علمی متناسب با رشته و گرایش تحصیلی خود پایان نامه خود را برای دفاع آماده میکنند. دوره های پژوهش محور عموما مناسب جهت دانشجویان و متقاضیانی میباشد که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارا میباشند.

 دوره های پژوهش محور در بیشتر رشته ها و دانشگاههای کشور انگلستان به متقاضیان ارائه میشود و به لحاظ هزینه تفاوت چندانی با دوره های آموزش محور ندارد .

اما با توجه به تغییر قوانین، دانشجویان بین المللی دیگر در دوره های آموزش محور امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود را نخواهند داشت و خبر خوب آنکه طبق بیانیه دولت انگلستان از ژانویه 2024 ، دانشجویان مقطع ارشد و دکتری در دوره های پژوهش محور می توانند برای اعضاء خانواده خود درخواست ویزای همراه بدهند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات موسسه آرتا در زمینه تحصیل در انگلستان با ما تماس بگیرید

دوره های تحصیلی انگلستان

دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان

مطالب سایت

آشنایی با شهرهای انگلستان

اشتراک گذاری